Saturday, March 2, 2013

S.E.N.Y.U.M



Senyumlah Sayang



Senyum adalah sesuatu yang mudah tetapi berat untuk diamalkan. Indahnya di dalam Islam, senyum merupakan suatu amal kebajikan kerana melakukannya merupakan suatu ibadah sedekah.
Berikut adalah kelebihan bersenyum :
1. Senyum menyebabkan kita kelihatan lebih cantik atau handsome! Betul tak?
2. Senyum mampu mengubah 'mood' kita kepada yang lebih positif dan bertenaga.
3. Senyum mengurang atau menghilangkan tekanan atau stress. Anda pernah cuba?
4. Senyum memantapkan sistem imunisasi badan kita. Maka badan kita akan lebih tahan terhadap penyakit.
5. Senyum menyebabkan anda kelihatan lebih muda! :D
Senyum-senyumlah selalu okey!

.

.

.

.

.

Sebenarnya dulu aku bukanlah seorg yang pemurah senyuman...memang xpndai senyum langsung...masam ja muka..muncong mulot-mulot..mengalahkan mulot itik pap pap..hehehe..
sampaikan orang yang mana xkenal aku akan kata aku ne sombong la belagak laa macam cun sgt...hahahaa...selalu kena centu...bukan apa mula-mula mmg centu..sbb chek maluu ahaks..
boley gituuu??
Tapi sekarang aku mungkin dah berubah siket-siket....MUNGKIN yeaa...tapi xkonpem betul-betul berubah ka x...biasala kita hanya mampu merancang allah yang menentukan semuanya..kadang-kadang kan kita mesti la berazam bagai sampai xtercapai azam tu...zam zam alakazam laa jadinya..hihihii...tapi lepas aku baca artikel seperti di ataih aku memang nak senyum sokmo...xrugi pon kalo sedekahkan senyuman yeaa mone yea...





ps:senyum xperlu kata apa-apa

=)







No comments:

Post a Comment