Sunday, August 4, 2013

hanya coretan kisah lama



Salam Ramadhan


Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan, bulan Ujian penuh Rahmat untuk kita bakal menjelma. Alhamdulillah, syukur dengan ketentuan-Nya kita dipanjangkan umur dan dipertemukan kembali dengan bulan ramadhan...Bulan Keampunan di tahun 2013 ini....

Setiap kali tibanya bulan ramadhan..hati akan menjadi sayu dan terlalu sensitif..sentiasa mengingati kenangan pahit manis yang lepas..hati dan fikiran hanyut dibuai kenangan lampau...terlalu banyak kenangan yang membawa ke arah kesedihan...terlalu pahit mengingati setiap inci semua kenangan itu..paling perit kenangan 2010....

Tahun 2010 adalah tahun yang menyaketkan..kerana aku banyak kehilangan insan-insan yang aku sayang...pada 31 may 2010 aku telah ditinggalkan oleh seseorg yg amat aku sayangi..boleh dikatakan cinta pertamaku...setelah bertahun-tahun aku dpermainkan dan ditipu dengan mudahnya...bagi aku dia terlalu kejam untuk diri aku...aku terima dia seadanya dari semua segi..membantu setiap kesusahan..sanggup berkorban apa saja semata-mata untuk menjaga hati dia..tapi dibalas dengan kecurangan..ditinggalkan tanpa ada rasa bersalah...apa yang patut aku rasa??selama hampir 4 tahun aku buang masa bersama dengan org yang tidak berguna dalam hdp aku...setiap langkahku dikongkong..umpama katak dibwah tempurung...hanya setia pada si dia..tapi akhirnya ditinggalkan begitu sahaja...dan dia berseronok bersama perempuan itu..pd mulanya perempuan itu dgn niatnya 'ingin membantu'..kononnya 'membantu' la kan..sebab dia pun rasa tertipu.tapiii...sebaleknya..





Perempuan tue terlalu excited upload gambar mereka dan menceritakan betapa bahagianya mereka...tanpa memikirkan perasaan aku ...apa yang aku akan rasa??apa yang patut aku rasa???susah dia bersama aku..kesenangan dia bersama perempuan lain...tetapi setelah beberapa bulan aku berpisah dengannya dia kembali mencari aku...seperti biasa tanpa ada rasa bersalah...dalam masa yang sama dia masih bersama perempuan tue...walaupun aku masih marah dengan apa yang terjadi tapi masih ada rasa sayang padanya...disebabkan itu aku sering berjumpa denganya..walaupun kami sudah putus...tapi cara aku melayani dia sudah berubah..aku akan sentiasa mengeluarkan kata-kata yang kasar untuk menyakiti hatinya...dia juga sering memberitahu aku yg dia tidak akan berkahwin dgn perempuan tue...dia kawan sebab kesian ja la  bla bla n bla bla...bagi aku ia hanya kata-kata bila bersamaku...bla bla blaa..lakii kann bukan bleh pecaya sgt...

Makin lama aku berhubung balek dengan dia makin mati rasa sayang padanya..kerana aku dpt merasakan dia seorg yang tidak jujur..kesian aku tgk 'kekaseh ' dia yang sering menceritakan dan upload gambar ke mana sahaja mereka pergi..tetapi dia sebaliknya...mungkin dia sememangnya cinta pada kekasehnya..tapi entahlaa...bagi aku apa yang dia lakukan kepada aku mmg tidak adil..kerana melibatkan diri aku..bila aku mula berfikir semula sememangnya aku masih belum maafkan atas segala perbuatannya..dan ditambah dengan perangai kekasehnya tue yang sering 'mengata' dan 'menfitnah' aku..aku sedar mmg aku xsecantek sepndai dan sehebat perempuan iti..tapi layak ka utk aku trma suma kutukan tue..memang menyaketkan..sumpah itu sangat saket! Aku makin hilangkn diri dari berhubung denganya...

Hujung tahun 2011 aku dapat tahu dia sudah berkahwin...tetapi bukan berkahwin dengan kekasehnya..tetapi dgn org lain..aku pun tak kenal 'wife' dia...aku langsung tak terkejut dengan suma ini kerana allah itu sentiasa adil kepada umatnya..apakah perasaan kekasihnya ???semestinya sgt saket seperti apa yang pernah aku rasakan...bila semua ini terjadi baru ada ruang untuk memohon maaf kepada aku...kalo mereka berkahwin adakah perempuan tue akn memohon maaf kpd aku??mudahnya memohon maaf utk kesalahan yang sengaja dilakukan...aku bukanlah seorg pendendam tetapi aku perlu ada rasa ikhlas untuk memaafkan mereka...biarpun sudah bertahun lamanya..

Walaupun dia dah berkawen tapi dia masih berhubung dengan perempuan tue lagi begitu juga aku..aku kembali berhubung dengannya...Ya Allah bodosnya akuu...maybe salah satu sebab aku ctc dia balek sebab arwah tok dia..yang baru meninggal...dia pernah gtau yang tok dia suka aku..errmmm nak buat cna tok dia yg suka tp dia xsuka aku...haiiiyaa..

Tapi now aku dah x berhubung lagi dengan dia sbb kenangan selalu mengingatkan aku dgn apa yang dia lakukan pd aku..kenangan pahit itu yang menyelamatkan aku..dr aku terus hanyut dgn ayat-ayat bonggoks dia tue...lagi pun dia dah bergelar 'suami org' tak manis aku berhubung dengan dia...nnti di cop 'kacau suami org'...dan kesian pada wife dia..apalaa perasaan wife dia kalo tau apa yang dia buat kat blkng..haisshhh...tlg laa stop dr dok buat perangaii...dhla musnahkn msa dpn org..byk hati dah kot yg terluka...eee benci benci benci gila...gembira ka bley buat centu...lane dah dapat baby didik laa anak tue dgn sebaek mungkin....bukan mudah seorg wanita untuk mengandung dan mengharungi 9 bulan membawa perot..macam-macam dugaan ...setialah kepada isteri...jgnlah toleh ke belakang lagi..bersyukurlah dgn apa yang ada sekarang...kalo sudah berubah alhamdullilah..kalo masih sama cubalah untuk berubah di bulan yg mulia ini...aku pun xla sebaek mana xdala semulia mana..aku tahu salah silap aku...cuma diri sendiri yang boleh bantu diri sendiri...ikot hati mati ikot rasa binasa..kebahagian yang diraih ats keduakaan org laen tdak akan selamanya kekal akn hilang dlm sekelip mata..percayalah..












.
.
.

Hanya coretan kisah lama yang lukanya masih terasa

yang masih segar di ingatan

.
.
.






gudnite









ps:
 jgn pernah cuba utk merampas kbhgian org laen hnya utk kbhgian sndri
jgn biarkan org laen rasa skt kalo sndri tahu bgaimana rasanya skt itu






No comments:

Post a Comment