Sunday, December 2, 2012

Istanbul Aku Datang



Yes!! Istanbul Aku Datang




Sinopsis Istanbul Aku Datang 

Istanbul Aku Datang mengisahkan gadis periang dan manja bernama Dian. Keinginannya cuma satu - untuk berkahwin dengan teman lelakinya, Azad.

Masalahnya, Azad sedang mengikuti kursus perubatan di Istanbul yang mengambil masa enam tahun. Terlalu lama untuk Dian terus menunggu lalu dia berazam untuk ke Istanbul dan mendapat lamaran perkahwinan daripada Azad supaya mereka boleh segera berkahwin dan tinggal bersama di Istanbul, sementara Azad boleh meneruskan pengajiannya.

 Malangnya, apabila Dian tiba di Istanbul, dia disambut tawar oleh Azad yang risau kehadiran Dian mengganggu fokusnya. Dia juga tidak senang Dian menumpang di flatnya yang dikongsi dengan dua kawan lain. Mahu tidak mahu, terpaksalah Dian mencari rumah baru.

Namun, ia tidaklah semudah disangka. Selepas membayar sewa tiga bulan untuk pangsapuri pilihannya, dia mendapati tertipu kerana rumah itu sudah pun diduduki lelaki Melayu, Harris. Disebabkan tuan rumah sebenar pergi bercuti, terpaksalah mereka tinggal sebumbung buat sementara waktu kerana kedua-duanya berkeras mereka masingmasing berhak tinggal di situ.

Perang dingin pun bermula antara mereka kerana masing-masing berasakan teman serumahnya begitu merimaskan. Pada masa sama, Dian terpaksa merahsiakan situasi daripada Azad yang pastinya akan mengamuk jika dia dapat tahu Dian tinggal serumah dengan seorang lelaki yang bukan muhrim.

.....................................................................................



Kenapa aku begitu tertarik dan begitu feel tentang filem nie???...mulanya aku xniat pun nak tengok filem nie..tapi dah busan sgt tatau nak tgk cta apa bila duk umah aku pun mengataikan tgn beli kat astro first...Okey jalan cerita Istanbul Aku Datang ne memang sgt menyentuh hati aku..cerita nie menceritakan tentang kesungguhan seorang gadis melakukan apa saja untuk mendekati kekasihnya...tetapi kekasih dia sebaleknya...mmg sedeh cta ne!

Cinta pertama??
Rasa cinta pasti hadir bila tiba saatnya,tanpa dijemput atau dipinta...keinginan untuk mencintai dan dicintai xperlu dipelajari..itu semua fitrah...Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita..segala apa yang kita buat dan lakukan,kalo boleh kita mahu si dia mengetahuinya...kita juga berusaha sedaya mungkin utk tidak mahu sakitkan hati si dia...Cinta juga membawa suatu perasaan yg mendalam terhadap si dia dan kalau boleh mahu sehidup semati bersama dengannya...cuma bernaseb baek @ sebaleknya untuk memiliki cinta itu...

Aku pernah ada cinta pertama...sebelum tue aku memang susah nak ada rasa cinta terhadap sesiapa..tipula kan kalo kita xpernah ada cinta pertama(first love)..aku sanggup berkorban apa sahaja untuk dia dgn harapan agr dia menghargai aku..seperti mana aku menghargainya...tapi cinta pertama aku hanya angan-angan aku..hanya aku yang mencintainya..tapi 'dia' sebaleknya..aku dh lama kenal dia bethn2 tapi aku masih belum mengenali hati budi dan perangai yg sebenarnya dia..bertahun-tahun aku setia dan berharap padanya..tapi semua tue hanya sia-sia dan buang masa..dlm sekelip mata semuanya hilang..dan disebabkan cinta pertama ini lah ianya sentiasa segar di ingatanku...Memang ini lumrah alam kan??Semua orang merasainya keindahan cinta pertama...kemanisan kepahitan menjadi kenangan abadi...

Bagi aku cinta pertama bukanlah cinta sejati kita dan xsemestinya kita akan memilikinya..ianya hanyalah permulaan untuk kisah hidup kita agr kita lebih berdikari untuk masa-masa akan datang..dan juga menjadi pengalaman hidup kita...so kaitannya dgn filem Istanbul Aku Datang nee ialah 
.
.
.
.
.
"Cinta pertama xsemestinya menjadi cinta terakhir"
.
.
.
.
.
p/s : kalo nak lebih memahami maksud sy tonton lah filem 'Istanbul Aku Datang'...hanya yang merasainya akan lebih memahaminya  =)





No comments:

Post a Comment